Czy profesjonalna agencja skupiona na branży deweloperskiej, może mieć wpływ na sukces inwestycji, jeszcze przed jej rozpoczęciem?
Czy możliwe jest, by wsparcie agencji marketingowej mogło przesądzić o lokalizacji, charakterze czy grupie potencjalnych nabywców nieruchomości, a także o cenie, jaką klienci będą chcieli za nią zapłacić, a tym samym sukcesie biznesowym? To pytanie może zadać sobie niemal każdy deweloper. Na rynku już od jakiegoś czasu działają podmioty, które dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniom, są w stanie wpłynąć na sukces danej inwestycji deweloperskiej, planując ją od początku.
Rynek nieruchomości, nacechowany licznymi zmiennościami, wywołanymi różnymi czynnikami: społecznymi, ekonomicznymi, wahaniami na rynku pracy czy kwestią dostępności finansowania, napotykał dotychczas realne ograniczenia możliwości planowania inwestycji deweloperskich od etapu „zero”, czyli jeszcze przed rozpoczęciem budowy, a często nawet przed zakupem gruntu. Na szczęście, sytuacja ta na przestrzeni ostatniej dekady ulega zmianie i część firm, zajmujących się budową i sprzedażą nieruchomości, może pozwolić sobie na w pełni przemyślane działania. Działania, dzięki którym można spojrzeć na inwestycję jak na w pełni zaplanowany i przygotowywany produkt szyty na miarę potrzeb zarówno kupujących jak i dewelopera, ale przede wszystkim dopracowany nawet w najdrobniejszych szczegółach. W podejściu tym kluczem jest wiedza oraz wsparcie odpowiedniego partnera, który taką wiedzę posiada i wie jak ją wykorzystać w celu przygotowania optymalnej strategii.
Wiedza
Agencja, która ma być dla dewelopera realnym wsparciem, a często całkowicie zdejmować z niego ciężar związany z wieloma działaniami, musi być podmiotem sprawdzonym o unikalnym splocie kompetencji i wiedzy. Musi doskonale znać rynek nieruchomości, a także specyfikę branży deweloperskiej. Podczas współpracy jej działania powinny obejmować przede wszystkim: badania rynku oraz prowadzenie różnego rodzaju pogłębionych analiz, przygotowywanie strategii biznesowej skoncentrowanej na kliencie oraz wykorzystywanie najskuteczniejszych narzędzi i kanałów promocji w celu systematycznej i zadowalającej dewelopera sprzedaży.
Bezpłatna konsultacjaAnalizy. Badania. WNIOSKI!
Wśród niezbędnych analiz, koniecznych do wykonania na etapie „zero” wymienić należy:
- Analizy rynku dotyczące popytu na rynku danego rodzaju nieruchomości,
- Analizy konkurencji,
- Analizy związane z dostępnością gruntów oraz miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego,
- Analizy trendów na rynku projektów architektonicznych,
- Analizę transakcji dokonanych na rynku wybranego rodzaju nieruchomości na przestrzeni przynajmniej 3 ostatnich lat,
- Analizę obecnego wachlarza skutecznych działań marketingowych.
Zebranie wymienionych powyżej informacji, dokonanie ich analizy i wyciągnięcie wniosków, pozwala na podjęcie decyzji dotyczących wielu kluczowych elementów związanych z daną inwestycją.
Pamiętać należy jednak, że nigdy nie będą one pozbawione błędów. Można je jednak zminimalizować dzięki nieograniczaniu się do badania konkurencji z lokalnych rynków i o podobnym profilu oraz szerokiemu spojrzeniu na obecną sytuacje społeczno-ekonomiczną i polityczną. Taka wizja pozwoli na wyciągnięcie najbardziej trafnych wniosków i pozwoli podjąć najlepsze decyzje biznesowe.
Doświadczona agencja, wspierająca dewelopera na etapie „zero”, po sprecyzowaniu samej grupy, jest oczywiście także w stanie, ze wszystkimi detalami, opracować niezbędne elementy strategii działań marketingowych i sprzedażowych.
Deweloper może liczyć zatem na zaplanowanie i wykonanie wszystkich działań w ramach przygotowanej strategii marketingowej w tym
-opracowanie historii inwestycji i wskazanie najważniejszych jej elementów,
-branding i identyfikację wizualną,
-przygotowanie strony internetowej,
-wybór najefektywniejszych kanałów komunikacji,
-opracowanie media planu,
-ustalenie budżetu marketingowego,
-oszacowanie efektywności kampanii,
-przygotowanie contentu.
Ponadto, opieka marketingowa to także stała optymalizacja i raportowanie realizowanych działań oraz podsumowanie ich skuteczności wraz z analizą i wnioskami.
Partner w biznesie
Specjalistyczna agencja marketingowa, taka jak nasza, to dla dewelopera planującego inwestycję nieruchomościową, nie tylko partner, który pomaga w skutecznym przeprowadzeniu działań promocyjnych oraz wspierających sprzedaż. Sprawdzony i doświadczony podmiot może być także doradcą, konsultantem, a przede wszystkim współtwórcą sukcesu danej inwestycji i decydować o wielu jej kluczowych elementach. Agencja taka dzięki posiadanym kompetencjom, często niedostępnym w ramach struktur samego dewelopera, pomaga w podjęciu najlepszych decyzji oraz wyborze optymalnych rozwiązań.