Karty mieszkań – czym są i dlaczego każdy deweloper powinien posiadać?

Czym są karty mieszkań?

Karty mieszkań to jedno z najistotniejszych narzędzi w pracy sprzedawców i marketerów branży deweloperskiej. Umożliwiają one uruchomienie całego procesu sprzedaży lokali, w tym podjęcie pierwszych działań promocyjnych w wybranych mediach, jeszcze na długo przed rozpoczęciem budowy inwestycji mieszkaniowej. Te zwykle jedno- lub dwustronicowe arkusze zawierają wszystkie najważniejsze informacje dotyczące nieruchomości oraz prezentują jej niepowtarzalne cechy, często tak trudne do wyobrażenia przez potencjalnych nabywców. Standardem w branży deweloperskiej jest umieszczanie w nich układu pomieszczeń i ich metrażu, usytuowania lokalu na terenie inwestycji czy na konkretnej kondygnacji budynku oraz jego ekspozycja na poszczególne strony świata, co nawet przy małych mieszkaniach, daje klientom możliwość wyobrażenia sobie wielu istotnych dla nich, i wpływających na ich decyzje, szczegółów. 

Karty lokali przestają być jednak tylko szablonowymi, czarno-białymi rzutami architektonicznymi uzupełnionymi o podstawowe dane charakteryzujące mieszkanie. Obecnie bowiem to zdecydowanie za mało, żeby przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców, szczególnie jeśli inwestor próbuje dotrzeć ze swoją ofertą do najbardziej wymagającej grupy klienteli. Deweloperzy wykorzystują zatem szereg rozwiązań, by ich karty mieszkań były wyjątkowo atrakcyjne dla oka, ale przede wszystkim wyróżniały się na tle stale rosnącej konkurencji. Często decydują się zatem na zlecenie ich przygotowania wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która bazując na swoim doświadczeniu jest w stanie zaprojektować zachwycające wręcz grafiki i wizualizacje wykonane w technologii 3D, których zadaniem jest zilustrowanie nie tylko przekroju budynku, widoku inwestycji czy jej otoczenia z lotu ptaka, ale także zaprezentowanie możliwości aranżacji wnętrz. 

Karta mieszkań – zalety jej posiadania

Do sprzedaży zdecydowanej większości lokali mieszkalnych dochodzi na bardzo wczesnym etapie realizacji inwestycji deweloperskich. W dużych polskich miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Trójmiasto, na zakończenie budowy i odbiór kluczy do wymarzonej nieruchomości większość klientów czeka ponad 2 lata. Kupujący podejmują decyzję o wyborze danego lokalu niemal wyłącznie na podstawie analizy karty mieszkania, na długo zanim będą mogli zobaczyć swoje nowe M „na żywo”. Dlatego tak ważne jest, aby karty eksponowały wszystkie, istotne dla określonej grupy docelowej, walory inwestycji i potrafiły przekonać przyszłych nabywców nie tylko do spotkania z przedstawicielem handlowym, ale głównie do zamknięcia transakcji zakupu nieruchomości.

Dla deweloperów karty mieszkań odgrywają kluczową rolę w procesie sprzedaży, stanowiąc najskuteczniejszy, a zarazem najprostszy sposób na przedstawienie zalet oferty. Potencjalnym kupującym pozwalają z kolei na porównanie kilku lokali, w interesującej ich inwestycji, o różnych parametrach i atutach. Pomaga im to w podjęciu świadomej decyzji i wyborze najbardziej odpowiedniego mieszkania, które spełni oczekiwania wszystkich przyszłych domowników. Co ważne, kartę (w formie papierowej lub elektronicznej) można zabrać ze sobą wszędzie. Dzięki temu klienci mogą skonsultować planowany zakup z rodziną czy przyjaciółmi, w najbardziej dogodnym dla siebie miejscu i czasie.

Atrakcyjna karta mieszkania to zarówno praktyczny nośnik najważniejszych informacji o lokalu, jak i wizytówka całej inwestycji deweloperskiej, którą można posłużyć się do promocji w wielu kanałach. Właściwie wykorzystana, np. w reklamie w mediach elektronicznych czy tradycyjnych, pozwala na zainteresowanie ofertą szerszego grona odbiorców, również spoza grupy docelowej. Prezentacja najczęściej poszukiwanych lokali powinna zapewnić inwestycji rozgłos i skłonić przyszłych nabywców do zapoznania się ze szczegółami na stronie www. W karcie koniecznie musi znaleźć się logotyp i dane kontaktowe do biura sprzedaży lub konkretnego sprzedawcy.

Jak zaprojektować idealną kartę mieszkań?

Samodzielna analiza kart mieszkań to zazwyczaj pierwszy kontakt potencjalnego klienta z daną inwestycją deweloperską. Jak sprawić, by było to wyjątkowe doświadczenie, które doprowadzi do szybkiej wizyty w biurze sprzedaży, konsultacji z przedstawicielem handlowym i finalizacji transakcji? W pierwszej kolejności deweloper musi precyzyjnie określić, kim są i czego dokładnie oczekują odbiorcy oferty, a także które walory inwestycji należy w karcie wyeksponować. Co może mieć decydujący wpływ na wybór danej nieruchomości? Na przykład wykorzystane w ramach realizacji nieruchomości ekologiczne technologie i najwyższej jakości materiały wykończeniowe, nietypowe funkcjonalności, dogodnej lokalizacji – bliskość centrum miasta, konkretnej infrastruktury czy terenów zielonych. Dokładne ustalenie grupy docelowej pozwala na przemyślane dopasowanie przekazu marketingowego i jego oprawy graficznej, co istotnie wpływa na efektywność prowadzonych w mediach kampanii.

Dobrze zaprojektowana karta mieszkań jest czytelna, pozwala na szybkie zidentyfikowanie podstawowych cech wybranego lokalu. Koniecznie muszą znaleźć się w niej rzuty pomieszczeń z informacją o ich metrażu, oznaczenie piętra, czy lokalizacja na terenie inwestycji. Ważne jest, by podkreślała niepowtarzalne atrybuty danego mieszkania, takie jak wielkość tarasu czy przydomowego ogródka, niestandardową wielkość okien, otwartą na salon kuchnię lub dodatkową łazienkę przy sypialni głównej. Praktyczne karty wskazują także, gdzie w mieszkaniu biegną piony (wentylacyjne i kanalizacyjne) oraz które ściany można rozebrać. To umożliwia przyszłym lokatorom projektowanie swojej wymarzonej przestrzeni, w tym zamówienie pierwszego wyposażenia, zanim inwestycja zostanie ukończona. Od idealnego projektu karty oczekuje się, że będzie pobudzał wyobraźnię. Dlatego bezcennym uzupełnieniem karty są wizualizacje, które pokazują klientowi, jak najlepiej (i najbardziej efektywnie) wykorzystać każdy metr kwadratowy nieruchomości. 

karty mieszkań
Fragment karty mieszkania dla inwestycji Cisova Park

W agencji I AM FOR DEVELOPER specjalizujemy się w kompleksowej obsłudze marketingowej przedsięwzięć deweloperskich. Możemy pochwalić się wieloma imponującymi projektami kart mieszkań, które istotnie przyczyniły się do wzrostu efektywności sprzedaży inwestycji. Doskonałym przykładem naszej pracy są karty opracowane na zlecenie Albero Invest, spółki deweloperskiej odpowiedzialnej za realizację wyjątkowych projektów mieszkalnych na terenie Warszawy i w jej okolicach. Należą do nich między innymi apartamentowce Blue Residence położone w Warszawie na Dolnym Mokotowie i Rumiana House na Wilanowie oraz osiedle luksusowych willi Lipova Living w Konstancinie.

Zaufali nam

Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam

Dowiedz się jak zwiększamy wartość inwestycji deweloperskich oraz generujemy wysokiej jakości leady sprzedażowe

Bezpłatna konsultacja
Kontakt