5 sposobów jak właściwie sprzedać nieruchomość – porady dla deweloperów

Jak sprzedać nieruchomość? Podstawowe techniki są doskonalone od… tysiącleci. Warto zainwestować w ich poznanie, bo każdy wysiłek może zwrócić się w milionach złotych wpływów ze sprzedaży.

Strategia sprzedaży – co to jest?

Przy ciągłym nienasyceniu rynku może się wydawać, że wystarczy postawić domy i czekać na napływ chętnych. Nieco bardziej świadomi wiedzą, że aby sprzedać nieruchomość, trzeba też wykupić reklamę i zadbać o stronę w internecie.

Jednak ci deweloperzy, którzy działają z sukcesami, dbają też o kompleksową strategię sprzedaży, której zawdzięczają swoje wyniki. Chodzi o zestaw spójnych działań prowadzonych w czasie (czyli: nie jednorazowo), które tworzą ścieżkę klienta i zachęcają do zakupu.

Pytanie dnia: jak sprzedać nieruchomość szybko?

Chcę szybko sprzedać nieruchomość – to podstawowe życzenie, z jakim stykają się osoby, zajmujące się reklamą w tej branży w internecie. Dorzućmy do tego jeszcze wysoką marżę, by podnieść poprzeczkę! To jak najbardziej możliwe, ale najlepiej byłoby zgłosić się do profesjonalnej firmy jeszcze zanim powstanie budynek. Dlaczego?

Otóż wiele osób przed podjęciem decyzji latami odwiedza biura nieruchomości i dopytuje o stan prawny poszczególnych lokali. Oferta, która zostaje dodana w ostatniej chwili, może budzić zbyt wiele obiekcji (a o tym, jak je rozwiać, mówimy w kolejnym akapicie).

Podsumowując: zdecydowanie da się szybko sprzedać nieruchomość, ale wymaga to umiejętnego zastosowania poniższych wskazówek.

Podstawowe techniki sprzedaży na rynku nieruchomości – czy je stosujesz?

1. Inspiracja

Cena? Lokalizacja? Te czynniki schodzą na dalszy plan, gdy klient zakochuje się w danej inwestycji. Szanse na sprzedaż nieruchomości znacznie wzrastają, jeśli w sieci znajduje się dużo ciekawych treści o lifestylowym charakterze.

Wywiady z zadowolonymi mieszkańcami czy architektem, zdjęcia 3D, wirtualne prezentacje mieszkań, webinary, pięknie urządzone apartamenty pokazowe… Wszystko to buduje wrażenie, że ten dom warto kupić.

2. Wiarygodność

Kupno nieruchomości to wydatek rzędu setek tysięcy lub milionów złotych. Nie zapominajmy, że zaufanie przy sprzedaży nieruchomości ma większe znaczenie, niż w innych branżach. Klienci mogą mieć pytania o stan prawny, stan techniczny czy księgi wieczyste nieruchomości i dobrze byłoby, gdyby deweloper umiał na nie odpowiedzieć.

Im więcej rzetelnych treści (artykuły, FAQ na stronie, filmy na Youtube), tym mniej wątpliwości będzie miał klient. Zadbaj, by w internecie była lokalizacja, opis i wszystkie podstawowe dokumenty dotyczące nieruchomości. Często zdarza się, że praca wre na placu budowy, ale strona internetowa dewelopera nie była uzupełniana od miesięcy. Klienci z ostrożności omijają taką inwestycję.

3.Kontakt

Wysłaliśmy zapytania do kilku deweloperów, ale tylko jeden odpowiedział tego samego dnia. Poczuliśmy się zlekceważeni przez pozostałych i straciliśmy zainteresowanie. – to autentyczny komentarz pary, która przechodziła ostatnio przez proces kupna mieszkania.

Jeśli nabywcy zależy na transakcji w danej chwili, to nie warto testować jego cierpliwości i czekać z odpowiedzią kilka dni czy tygodni. Deweloperzy często sami torpedują swoje szanse, nie odpowiadając na pytania w internecie i nieświadomie utrudniając kontakt. Formularz typu fill-in (imię, e-mail, telefon) na stronie internetowej to dziś podstawa zbierania leadów sprzedażowych.

4. Ograniczenie

Klasyczny sposób na to, jak sprzedać nieruchomość – i nie tylko.

Dobrym pomysłem jest stworzenie na ścieżce zakupowej klienta pewnych nieprzekraczalnych terminów, które wymuszają podjęcie określonych kroków.

Oczywiście dokonanie transakcji z chwili na chwilę zależy też od wielu innych czynników, więc nie warto zbyt mocno „naciskać” na swoich klientów. Warto jednak inspirować ich do podjęcia określonych działań, takich jak udział w webinarze, zapis na newsletter czy wypełnienie wstępnych dokumentów.

Informuj, na jakim etapie jest sprzedaż mieszkań, by chętni wiedzieli, że czas się kończy.

5. Maksimum treści

Większość powyższych kroków jest bezpośrednio związana z tym, jakie treści dewelopera czy biura nieruchomości są dostępne w internecie. Komplet informacji dla kupującego pozwala szybko sprzedać lokal czy mieszkanie, niezależnie, czy na własną rękę, czy w ramach większej inwestycji. Osoby sprzedające często denerwują się, gdy kupujący zadają wciąż te same pytania. Rozwiązaniem jest pełne uzupełnienie oferty sprzedaży mieszkania, z wszystkimi informacjami dotyczącymi podatku, metrażu czy księgi wieczystej. Dzięki temu nabywca nie musi zastanawiać się nad szczegółami, a sprzedający może szybko sfinalizować sprzedaż.

Powyższe techniki można stosować osobno, choć najlepsze efekty da umiejętne połączenie wszystkich tych pomysłów na to, jak sprzedać nieruchomość.

O czym warto pamiętać – czyli inne aspekty, na które klient zwraca uwagę

To prawda, że zapotrzebowanie na domy, mieszkania i lokale jest olbrzymie. Jednocześnie jednak rośnie świadomość klienta, a wraz z nim wymagania dotyczące sprzedaży nieruchomości. Kupujący stają się bardziej świadomi i znają swoje prawa. Potrafią zrezygnować z zakupu, gdy tylko w zachowaniu dewelopera wyczują fałszywą nutę. Aby sprzedać nieruchomość, warto wziąć pod uwagę:

  • stworzenie oferty już na etapie projektu z uwzględnieniem realnych potrzeb klienta, dotyczących lokalizacji, wystroju, metrażu i otoczenia obiektu. To później znacznie ułatwi działania reklamowe. W I AM FOR DEVELOPER w ten sposób pomogliśmy już dziestiątkom klientów z branży budowlanej, przygotowując wizualizację i ofertę jeszcze przed wbiciem pierwszej łopaty!
  • Uwzględnienie aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości (np. dostępność kredytów, metraży, popularność dzielnic i rozwiązań).
  • Jeśli inwestycji brakuje pewnych walorów, to zastanów się, czy nie da się tego szybko naprawić. Stworzenie ogrodu, placu zabaw czy wypożyczalni rowerów może przełamać wątpliwości klientów, a w odniesieniu do zysków z mieszkań nie stanowi wyzwania dla budżetu dewelopera.
  • Stworzenie medialnej otoczki, która pomaga zbudować odpowiednie wrażenie: nazwa osiedla, strona internetowa, materiały graficzne.
  • Stworzenie oferty, która się wyróżnia: np. miejsce garażowe w cenie, szklarnia na terenie osiedla, wyjątkowy mural. Taki wyróżnik może wiązać się z naprawdę symbolicznym wysiłkiem,a dzięki niemu o inwestycji zrobi się głośno.
  • Warto konstruować ogłoszenie sprzedaży, pamiętając o języku korzyści (co można zyskać, dlaczego ta oferta jest lepsza od innych).

Oczywiście wszystko to musi być wsparte odpowiednimi działaniami w internecie. Brzmi skomplikowanie? Przy pomocy zespołu I AM FOR DEVELOPER wcale takie nie jest. Jeśli szukasz profesjonalnego wsparcia w zakresie marketingu i sprzedaży nieruchomości to jesteś w odpowiednim miejscu. Skontaktuj się z nami, by porozmawiać o Twojej inwestycji.

Zaufali nam

Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam
Zaufali nam

Dowiedz się jak zwiększamy wartość inwestycji deweloperskich oraz generujemy wysokiej jakości leady sprzedażowe

Bezpłatna konsultacja
Kontakt